Veelgestelde vragen

Vragen over het abonnement

  • Wat voor koffie kan ik in mijn bestelling verwachten?

    Iedere maand selecteren we een nieuwe premium koffie uit een van de aangesloten koffiebranderijen. Het idee achter ons Koffie Discover Abonnement is dat je nieuwe koffie ervaringen gaat beleven. Dit betekent dat er diverse koffiesoorten (bonen) en roasting types (blonde / medium / dark) in je pakket kunnen zitten. Op die manier ervaar je koffie die je wellicht normaliter niet zou kiezen of tegenkomen. Een dig wat wel zeker is, is dat je een premium koffie ontvangt gebrand door vakbranders en koffiebonen van allerhoogste kwaliteit. Bij de bestelling vermelden we altijd het verhaal achter en over de koffie. Zo weet je alles over de koffie van die maand.

  • Kan ik mijn abonnement ieder moment stopzeggen?

    Natuurlijk. Je zit bij ons nergens aan vast. Je kan je abonnement ieder moment stopzetten. Het abonnement wordt dan direct stopgezet. Mocht je het abonnement stopzeggen wanneer je volgende bestelling al in verzending is, dan geldt de stopzegging pas na de aflevering van je bestelling.

  • Kan ik mijn abonnement ook tijdelijk pauzeren?

    Zeker! Na het plaatsten van je bestelling en start van je koffie abonnement krijg je toegang tot onze klanten portal. Vanuit daar kan je eenvoudig je koffie abonnement wijzigen. Je kan je abonnement heel eenvoudig pauzeren of helemaal opzeggen.

  • Wanneer wordt het bedrag van mijn bestelling afgeschreven?

    Iedere maand wordt er een nieuwe koffielevering voor je klaar gezet. Rond die dag wordt het bedrag van je abonnement afgeschreven van je rekening via automatische incasso. Deze leveringsdatum is dus afhankelijk van de ingangsdatum van je abonnement.

  • Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen?

    Heel eenvoudig: na het plaatsen van je eerste bestelling heb je direct toegang tot je account pagina. Vanuit daar kan je heel eenvoudig je abonnementsgegevens bekijken en deze wijzigen (pauzeren, stopzetten, leveradres wijzigen en meer).

  • Wanneer krijg ik mijn koffie geleverd?

    De eerste bestelling ontvang je binnen 2 werkdagen na het plaatsen van je bestelling. In geval van abonnementen wordt de eerstvolgend bestelling de volgende maand rond dezelfde periode naar je verstuurd.

  • Vragen over de koffie

  • Is de koffie die ik ieder maand ontvang vers?

    Ja! Iedere maand selecteren we een nieuwe koffie en kopen wij deze in diezelfde maand in bij de lokale koffiebranderij. De koffiebranderijen roasten hun koffie vaak op dagbasis. Daarmee is de koffie die je ontvangt heel vers. Vers gebrande koffie komt het beste tot zijn recht na ongeveer 1 week na de branddatum. In de eerste dagen 'ontgast' de koffie een deel van de aanwezige CO2. Daarna is de koffie 'rijp' genoeg om te drinken.

  • Hoeveel kopjes koffie kan ik drinken met mijn Koffie Discover Abonnement?

    Iedere kop koffie bevat ongeveer 9 gram koffie (single shot). Met onze Koffie Discovery Abonnement ontvang je iedere maand 500 gram of 1 kilogram koffie, afhankelijk van je gekozen abonnement. Met 500 gram pak kan je ongeveer 50 kopjes koffie drinken.

  • Is de koffie die ik ieder maand ontvang ieder keer uniek?

    Yes! Bij ons Koffie Discover Abonnement draait het om ontdekken van nieuwe koffie, iedere maand opnieuw. Daarmee selecteren we iedere maand ook een nieuwe koffie. Je zult dus nooit dezelfde koffie opnieuw in je pakket krijgen. Mocht je een koffie zo lekker vinden dat je daar meer van wilt bestellen, dan kan dat vaak. Zodra de koffie van de maand naar al onze klanten verstuurd is, komt deze koffie in de vorm van nabestelling beschikbaar op de site. Dit geldt echter niet voor limited edities. Deze koffies zijn tijdelijk beschikbaar.

  • Krijg ik gemalen koffie of hele koffiebonen?

    Onze koffie wordt altijd als hele koffiebonen geleverd. Daarmee blijft de koffie vers en kan de koffie thuis op het moment van klaarmaken gemalen worden. Er gaat namelijk niks boven de vers gemalen koffiesmaak. Heb je een koffiezetapparaat die met alleen gemalen koffie werkt? Je kunt een losse koffiemolen kopen waarmee je ieder keer versgemalen koffie hebt.

  • Hoe lang is de koffie houdbaar?

    Onze koffiebonen worden vers gebrand door de aangesloten koffiebranderijen. Koffiebonen kun je in principe lang goed bewaren, mits je ervoor zorgt dat ze in een droge, donkere en zuurstofarme (luchtdicht) omgeving bewaard worden. De koffiebonen behouden hun beste smaak tussen de 4-6 weken na de branddatum. De koffiebonen blijven daarna nog langer goed, alleen de aroma's worden dan minder.